tvpatra.gr
7ded3ab277d911a48dc576c2aa436c64 no watermark
Δ.ΕΛΛΑΔΑΚΟΣΜΟΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέα Κόστη για Πλοία Συνδεδεμένα με την Κίνα: Οι ΗΠΑ Ανασυντάσσουν τη Ναυτιλία τους

Κοινοποίηση

Νέα Κόστη για Πλοία που Συνδέονται με την Κίνα από τις ΗΠΑ

Οι ιδιοκτήτες ή εφοπλιστές πλοίων που κατασκευάζονται στην Κίνα θα υποχρεούνται σύντομα να πληρώνουν νέα κόστη όταν τα σκάφη τους ελλιμενίζονται σε αμερικανικά λιμάνια. Αυτή η απαίτηση θα τεθεί σε εφαρμογή σε 180 ημέρες από την ανακοίνωση του μέτρου, με τα ποσά να αυξάνονται σταδιακά. Η ανακοίνωση έγινε χθες Πέμπτη από τον αντιπρόσωπο για το εμπόριο της αμερικανικής προεδρίας (USTR).

Το συγκεκριμένο μέτρο δεν περιορίζεται μόνο σε πλοία που έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα. Αφορά επίσης και τα πλοία Κινέζων εφοπλιστών τα οποία δεν έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα, κάτι που διευκρίνισαν οι υπηρεσίες του USTR στην επίσημη ανακοίνωσή τους.

Καθημερινές χρεώσεις θα επιβάλλονται ανά επίσκεψη στις Ηνωμένες Πολιτείες, και όχι σε κάθε λιμάνι στο οποίο το πλοίο ελλιμενίζεται. Μπορεί να επιβάλλονται τέλη έως και πέντε φορές τον χρόνο ανά σκάφος.

Επιπλέον, ο USTR προβλέπει την επιβολή συγκεκριμένων τελών για πλοία που μεταφέρουν οχήματα, με τα τέλη αυτά να τίθενται σε εφαρμογή και αυτά σε 180 ημέρες. Για τα πλοία που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ), τα τέλη θα αρχίσουν σε τρία χρόνια και θα αυξάνονται σταδιακά έως τα 22 χρόνια.

«Ο USTR αποβλέπει στοχευμένα να αποκαταστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία και να αντιδράσει στις αθέμιτες πρακτικές της Κίνας σε σχέση με τις θαλάσσιες μεταφορές και την ναυπηγική βιομηχανία», αναφέρεται στην ανακοίνωση του USTR.

Ο προηγούμενος πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, είχε αναθέσει στον USTR τη διενέργεια έρευνας σχετικά με τις «αθέμιτες πρακτικές» της Κίνας στους τομείς της ναυπηγικής βιομηχανίας, των θαλάσσιων μεταφορών και του εφοδιασμού. Η έρευνα αυτή συνεχίστηκε και κατά την προεδρία του διαδόχου του, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος επίσης ανακοίνωσε τη δημιουργία ειδικής υπηρεσίας στον Λευκό Οίκο για την ενίσχυση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Δυστυχώς, η αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία έχει συρρικνωθεί σημαντικά από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και σήμερα αντιπροσωπεύει μόνο το 0,1% της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Αντίθετα, η Ασία, και κυρίως η Κίνα, κατασκευάζει περίπου τα μισά από τα πλοία που καθελκύονται παγκοσμίως, ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία. Αυτές οι τρεις χώρες δημιουργούν πάνω από το 95% των νέων πλοίων, σύμφωνα με την Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (CNUCED).

Η ανακοίνωση για τα νέα τέλη έρχεται εν μέσω εμπορικού πολέμου που βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, προσδιορίζοντας τις προθέσεις της αμερικανικής κυβέρνησης να υποστηρίξει τη ναυπηγική της βιομηχανία απέναντι στις προκλήσεις που θέτει η Κίνα στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Πληροφορίες υπουργείου Παιδείας: Δεδομένη η πρόοδος που έχει συντελεστεί στη φύλαξη του συνόλου των ΑΕΙ

Oμάδα Σύνταξης Γ

Προανακριτική Επιτροπή για την Τραγωδία στα Τέμπη Συνεδρίαση επί του Αιτήματος Τριαντόπουλου και Αντικατάσταση της Ε. Λιακούλη από το ΠΑΣΟΚ

Πάτρα: Χειροπέδες σε δύο άτομα – Είχαν στην κατοχή τους κοκαΐνη και 30 κιλά κάνναβη

omada diktiou